בניית מצגות לגיוסי כספים לחברות סטארטאפ ופגישות עם משקיעים

 

בניית מצגת לגיוסי כספים משמשת לעשיית סדר בתיכנון העסקי ולהצגתה למשקיעים. משקיעים רואים מצגות רבות ומתעייפים מהר מייד אחרי השקפים הראשונים ולכן מצגת צריכה להיות ברורה ומובנית לבד כאשר שולחים אותה באימייל למשקיעים. המצגת עצמה צריכה להיות מחולקת למספר שקפים ראשונים המסבירים את עקרון הפעילות העיסקית ולאחר מכן מספר שקפים המסבירים את תיכנון דרך הביצוע ובסך הכל כ 20-25 שקפים הערוכים בצורת סיפור לכל אורכה

 

נאום המעלית ( The Pitch ) צריך להיות ממוקד ודרמתי בתאור הבעיה, פתרונה, שוק המטרה ויכולת המשקיע לעזור בביצוע ועל זה צריך להתאמן ולהתמקצע

 

התבנית הגרפית של המצגת צריכה להיות מיזעור של העמוד הראשון, כאשר כל שקף צריך להכיל גרפיקה ומלל מועט מאוד להסבר

 

המצגת לגיוס השקעה מכילה את התוכנית העיסקית, תמצית מחקרי השוק, ניתוח התחרות, שיחות עם לקוחות וכו' ולכן בניית המצגת היא תהליך של בניית התוכנית העיסקית שאורכת עד חודשיים

 

התוצרים: מצגת לגיוס השקעה (DECK), עמוד אחד של תמצית התוכנית העיסקית (ONE PAGER), אימון המנכ"ל להצגתן, יצירת פגישות עם משקיעים וקרנות הון סיכון בעלי כספים פנויים להשקעה

 

תוכנית עיסקית היא תוכנית המפרטת ביצוע ולכן מתאימה לחברות גדולות עם מודל עיסקי מוכח ואינה מתאימה לחברות סטארטאפ בהן המודל העיסקי והמוצר משתנים בתדירות גבוהה ככל שאוספים ומודדים יותר נתונים מהשוק עד להתייצבותה. מדוע משקיעים אינם קוראים תוכניות עיסקיות של חברות סטארטאפ?

 

מבנה השקפים המומלץ:

1. עמוד הבית עם שם החברה וכותרת כפי שתהיה בעמוד הבית באתר האינטרנט

2. תאור צוות היזמים עם תמונותיהם, תואר אקדמאי, התמחות עיסקית ושמות החברות בהם עבדו

3. שוק המטרה

4. השחקנים בשוק המטרה

5. הבעיה הלא פתורה בשוק המטרה 

6. הפתרון 

7. דוגמא למוצר

8. כיצד המוצר יעבוד

9. החדשנות הטכנולוגית

10. הערך או הערכים שהמוצר יתן ללקוחות

11. המודל העיסקי

12. החזון

13. גודל שוק המטרה ומקורות המידע

14. המחסומים למתחרים חדשים שירצו להעתיק את הפתרון

15. מפת דרך לגירסאות המוצר בריבעונים לאורך השנה

16. שלבי היציאה לשוק

17. תקציב לשלוש שנים

18. סטטוס המוצר וכמה כסף רוצים לגייס

19. עמוד תודה על ההקשבה