קורס ליזמים שותפים להקמת וניהול סטאראפ

 

יזמות עסקית מתחילה ברצון לפריצת דרך אישית בפרנסה ומתבטאת ביצירת מוצרים שונים כשירות, כמוצר פיזי, כמוצר ווירטואלי, כמוצר חברתי או כפנטזיה לא מציאותית.
רוב היזמים נסחפים בלהט היצירה להגיע לאוכלוסיה רחבה ומפתחים מוצר אך רובם אינם שורדים את השנה הראשונה גם אם גייסו כסף. כ 3500 סטאראפים חדשים נרשמים ברשם החברות כל שנה במדינת ישראל, מתוכם רק כ 650 מגייסים הון ראשוני קטן ומתוכם רק כ 50 (1.4%) מגייסים הון בסיבוב השני ושורדים את השנה הראשונה. רוב הסטארטאפים נסגרים כל שנה במדינת ישראל, כי חוסר ניסיון עסקי ומחסור במזומנים לשרוד עד הגיוס הראשון ומהגיוס הראשון ועד לגיוס השני גורם לסגירתם. מצבנו טוב מאשר בארה"ב שבה רק 0.1% מהסטאראפים הקמים כל שנה שורדים את השנה הראשונה ולכן אנו נקראים The Startup Nation

רוב הסטארטאפים נסגרים, כי ישנו פער בין הרעיון שחשבנו לבין המציאות, חוסר התאמה בין הידע והנתונים שבידנו לבין נתוני השוק. אנחנו חושבים שיודעים הרבה והכישלון מלמד שלא יודעים מספיק. 

 

הקורס בן 8 פגישות בנות שלוש שעות כל אחת להקניית ידע שווה ערך לתואר אקדמאי. מיועד ליזמי סטארטאפים. בקורס לומדים להיות יזמים מקצוענים, לאבחן את פוטנציאל ההצלחה של סטארטאפ, לזהות טעויות ברעיון וכיצד לבנות אותו להצלחה

 

 

נושאי הפגישה הראשונה: איבחון למציאת שורש ההצלחה הכלכלי של כל יזם / שותף

·         מעבר על חצי הכוס המלאה והיפה בחיים של כל יזם  דרך שאלון מוסבר ותשובות בכתב

·         חשיפת הכישרונות המולדים החיוניים להצלחה בכל עיסוק

·         חשיפת שורש היצירתיות היפה והתנאים ליצירת רעיונות

·         חשיפת המיוחדות המולדת והתנאים להפעלתה

·         איזונים בין סטארטאפ, משפחה, בריאות

·         מהי עשייה נכונה וממה צריך להיזהר

 

 

נושאי הפגישה השניה: מפת איבחון מיזמים, בדיקת הרעיונות, זיהוי טעויות

·         הצגת תוצאות האיבחון של שורש ההצלחה הכלכלית של כל יזם והתפקיד ההולם ביותר

·         הגדרת בעיה, הגדרת לקוח, הגדרת שוק יעד, הגדרת מודל עסקי וזיהוי טעויות ברעיונות

·         ניתוח תמונת מצב השוק של הרעיון, קצב גידול השוק וגודל השוק למוצר

·         איתור מתחרים והשוואתם

·         בדיקת מצב הרכישות של חברות בשוק, למידת הערך שהם מוכרים ומחירו בשוק

·         בדיקת פוטנציאל ההצלחה של רעיון בסטארטאפ

 

 

נושאי הפגישה השלישית: המודל העסקי לרעיון

·         איתור מגמות מדדי הערכים של המתחרים  ותלונות בשוק

·         איסוף נתונים על המודלים העסקים של המתחרים והמחירונים ללקוחותיהם

·         ניתוח יתרונות וחסרונות של המודלים העסקיים של המתחרים

·         הגדרת מודל עסקי המתאים לייחודיות שנבנתה

·         מקורות ההכנסה: מחירון שימוש ללקוחות SaaS, פרסום, תשלום חד פעמי, חינם

·         בניית ערך ייחודי (החדשנות) ומדד ביחס למתחרים

 

 

נושאי הפגישה הרביעית: ערוצי המכירות, השיווק ומדידתם

·         מחירון ללקוח

·         איסוף נתונים על מספר הלקוחות הגלובלי בשוק וקצב גידולם

·         פוטנציאל המכירות וגידולו על בסיס הגדרת המחירון

·         איתור לקוחות בסביבה הביתית ופגישות התייעצות

·         איסוף נתונים על ערוצי המכירות והשוואתם

·         איסוף נתונים על ערוצי השיווק, השוואתם, מדידתם ותערוכות בהם ניתן לפגוש מפיצים ולקוחות

 

 

נושאי הפגישה החמישית: הפתרון הטכני

·         הגדרת הפתרון הטכני, ארכיטקטורה, חישובי ביצועים, עלות השימוש

·         תהליך פיתוח יעיל ובדיקתו

·         כיצד האפליקציה תעבוד והערך ללקוח הסופי

·         יישום החדשנות

·         איתור המחסומים ופטנטים שיקשו על מתחרים חדשים להיכנס לשוק

·         הוכחת היתכנות ובדיקת המוצר

 

 

נושאי הפגישה השישית: בניית מצגת למשקיעים

·         מציאת שותפים (אם צריך) המשלימים ידע חסר לבניית הצוות המוביל

·         מציאת שם חברה (אם צריך), הגדרות החזון, החדשנות וכיצד יעבוד הפתרון

·         הגדרת תוכן המצגת בהתאם לזמן הקשב של משקיעים ובחירת רקע גרפי

·         הגדרת סיפור המצגת המתמשך בין השקפים השונים

·         הגדרת תוכנית חדירה לשוק ובניית תקציב

·         בניית עמוד של תמצית מנהלים

 

 

נושאי הפגישה השביעית: גיוס כספי

·         בחירת משקיעים להתייעצות בלבד ושידרוג המצגת

·         בחירת משקיעים לגיוס כספי, שיטה לקבלת הזמנה לפגישות וסיכומם

·         הגדרת ערך חברה להשקעה, בניית טבלת אחזקות מניות ודילולים

·         שיטות לגיוס כסף ראשוני ושני, מכירת עצמית של המנכ"ל ושל המוצר

·         מבנה הצעות להשקעה (Term Sheet  )

·        תנאים ופרמטרים מקובלים

 

 

נושאי הפגישה השמינית: ניהול מו"מ, סגירת עיסקה וניהול חברה

·       שיטת ניהול מו"מ יעילה

·       הפנים המדברות וסגירת עיסקה

·       מדד ההצלחה האישי, של החברה ושל מנהליה

·       עשרת חוקי פרנסת החברה

·       בניית יציבות ניהולית חברתית

·       ניהול הדירקטוריון

 

 

למי זה מיועד

לכל היזמים השותפים בהקמת סטארטאפ

 

מקום המפגשים

אצלכם בחברה.