-
הבית
-
הרצאות וקורסים
-
ספרים ומאמרים
- הספר "פורמטרזיה"
- חזון האדם העובד
- מציאת רעיון עסקי למיקסום כישרונותינו
- כיצד גייס הסטארטאפ הראשון בעולם כסף?
- הפרוייקט החברתי הראשון, בניית המשכן
- מהפך במודל ההכנסות של חברות
- מערכת גיוסי ההשקעות ב 2017 השתנתה
- הספר "שורש ההצלחה הכלכלית"
- שידרוג העיסוק או התקבעות בהרגלים ישנים
- מדוע אנשים מצליחים או נכשלים באותו תחום?
- ניהול יעיל של מנכ"ל
- חוסר בקרה ממשלתי מוביל לחוסר תעסוקה
- אינטרסים בין יזמים ומשקיעים
- מדד לחיזוי הצלחתה או כישלונה של חברה
- מדוע דברים מתעכבים וגורמים לציפייה ?
- כיצד עוזרים לאדם תקוע בדרכו המקצועית?
- מחירה של הוצאת לשון הרע על הזולת
- ניתוב מפוטרי ההייטק להקמת עסקים וחברות
- הלוחם הפרטי והמלחמה הלאומית
- היהפוך מובטל למוצרט/איינשטיין של עצמו
- לדבר בגובה העיניים
- מגרש המשחקים של יזמים
- חשבון הנפש לראש השנה ויום כיפור
- ההבדל בין השקר והאמת
- הקשר בין התמכרויות ומחלת הסרטן
- סדר בלאגן ופיתויים בעסקים
- פני השחיתות והשנאה לשלום או למלחמה?
-
קישורים
-
שאלות ותשובות
- מדוע משקיעים אינם קוראים תוכנית עיסקית של סטארטאפים?
- מהן התכונות הבסיסיות המאפיינות יזמים?
- איך משקיעים בוטחים בסיכוני הסטארטאפ?
- מה הסיבה העקרית להסתבכות כלכלית ?
- אימון למצויינות או הכוונה עסקית?
- למה צריך ללמוד את שורש ההצלחה הכלכלית?
- מה צריך יזם בכדי להצליח ?
- כיצד משיגים יעדים ללא רדיפה אחרי הכסף?
- מה מחפש ושואל משקיע בחברה ?
- מהי חוכמה ובינה ?
- מהו שגשוג כלכלי אמיתי ?
- מדוע אנשים פותחים עסקים חדשים ונכשלים ?
- מהם אמת ושקר בחיים בכלל ובעסקים בפרט?
- כיצד אנו עוזרים ליזמים לגייס השקעה ?
- מי הפסיד ומי הרוויח בהתפוצצות הבועה?
- מה זה מנטור עיסקי ?
- האם אפשר להגשים פנטזיות?
- מדוע משברים כלכליים חוזרים על עצמם?
- כיצד מכוונים עובדים להשאר ולא התפטר?
- האם כדאי לי להשקיע בך?
-
לקוחות
-
צור קשר
מדוע משקיעים אינם קוראים תוכנית עיסקית של סטארטאפים?
תוכנית עיסקית היא תוכנית ביצוע של כיוון ברור ולכן מתאימה לחברות גדולות בהן המודל העיסקי עובד והמכירות גדלות בהתאם למודל. תוכנית עיסקית אינה מתאימה לחברות סטארטאפ בהן בודקים את המודל העיסקי מול תגובת הלקוחות והתחרות. הנתונים המצטברים משנים את תמונת המצב אשר הולכת ומצטברת ככל שאוספים ומודדים יותר נתונים. כמעט כל חברת סטארטאפ משנה את כיוונה ואת המוצר עד שהמכירות גדלות על פי מודל עיסקי ברור ומשכך אין טעם לכתוב תוכנית עיסקית לחברת סטארטאפ. לא חוויתי ולא שמעתי על אף חברת סטארטאפ שהמוצר והמודל העיסקי שייצרו את מכירותיה היו אלו שתיכננו ביום הקמת החברה.
משקיעים בחברות סטארטאפ מעוניינים בקבלת מצגת יפה וקלה להבנה המסכמת את מימצאי התוכנית העיסקית. בדרך כלל נוצרות בין 50-100 גירסאות של מצגות לגיוס כספים לחברות סטארטאפ עד לסגירת הגיוס. מצגות אלו משתנות ככל שאוספים יותר נתונים ותגובות ממשקיעים ומלקוחות ולכן אין טעם לכתוב בין 50-100 תוכניות עיסקיות המפרטות את הביצוע המתוכנן של כל גירסה.
תוכנית עיסקית לחברה בעלת מודל עיסקי מוכח המגדיל את המכירות החודשיות אמורה להתעדכן פעם בשנה ואילו מצגת של תוכנית עיסקית לחברת סטארטאפ אמורה להתעדכן בסיום פגישה עם כל משקיע שנותן פידבק ולעיתים זה אף מספר פעמים בשבוע.
משקיעים מקבלים מאות תוכניות עיסקיות בחודש ואין להם זמן וסבלנות לקרוא אותן. הם מעוניינים לשמוע את ה Pitch (נאום המעלית) בתוך פחות מדקה ואת ההרחבה במצגת בתוך כ 20 דקות. על סמך נאום המעלית ודרך הצגתו הם בדרך כלל מקבלים את ההחלטה השלילית שלא להשקיע. במידה ועברתם בהצלחה את נאום המעלית אזי ירצו לראות את כל המצגת ורק אם עברתם בהצלחה את הצגתה הם יכנסו לבדיקות שוק וישאלו את דעתם של המנכ"לים בחברות בהן כבר השקיעו ולכן תגובותיהם חשובות וערכיות מאוד לבדיקה ולעידכון המצגת בהתאם.